Erasmus Gallery

 Το 5ο Ε.Κ Γ’ Δ/νσης Δευτεροβάθμιας  Εκπαίδευσης  Αθήνας (Ίλιον) συμμετέχοντας ως βασικός εταίρος στην κοινοπραξία (5ου Ε.Κ Γ’ Αθήνας, 1ου-2ου ΕΠΑΛ Ιλίου,1ου ΕΠΑ.Λ Πετρούπολης, 1ου Ε.Κ Γ’ Αθήνας ) υλοποιεί για το σχ.έτος 2016-17 το εγκεκριμένο πρόγραμμα Erasmus+ «Ο νέος θεσμός της μαθητείας-Μεταφορά καλών πρακτικών  για τη συνεργασία  της  επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης με τη βιομηχανία, για την πρακτική άσκηση των μαθητών».

Το υπό υλοποίηση  πρόγραμμα κινητικότητας από το 5o Ε.Κ., σχεδιάστηκε και διαμορφώθηκε υπό την  προτροπή της  Διεύθυνσης  της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, προκειμένου  οι εκπαιδευτικοί της  Επαγγελματικής Εκπαίδευσης & Κατάρτισης να επιμορφωθούν  για το  υπό λειτουργία  δυικό εκπαιδευτικό σύστημα της Μαθητείας στη χώρα μας.

Στόχος του προγράμματος, είναι να γνωρίσουν οι Εκπαιδευτικοί της επαγγελματικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα, το θεσμό της μαθητείας όπως εφαρμόζεται στη Γερμανία, η οποία αποτελεί τον πρωτοπόρο στην εφαρμογή του θεσμού.

Η 1η από τις δύο ροές του προγράμματος κινητικότητας, πραγματοποιήθηκε  στην  Γερμανία από 20/11/2016 έως 26/11/2016, όπου φορέας υποδοχής ήταν το Επαγγελματικό Λύκειο Βerufskolleg Opladen (http://www.bk-opladen.de/bko/index.phpStauffenbergstraße 21 – 23, 51379 Leverkusen) , και συμμετείχαν  12 εκπαιδευτικοί  από  τις  πέντε (5) συνεργαζόμενες εκπαιδευτικές μονάδες της Γ΄ Δ/νσης Δευτεροβάθμιας  Εκπαίδευσης  Αθήνας. Ο φορέας υποδοχής οργάνωσε αρχικά ενημερωτικές συναντήσεις στο σχολείο, τόσο με εξειδικευμένους και έμπειρους εκπαιδευτικούς του στον τομέα της Μαθητείας, όσο και με μαθητές του που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, όπου μετέφεραν στους συμμετέχοντες την πολύχρονη εμπειρία τους και απάντησαν στις απορίες τους.

Στην κινητικότητα πραγματοποιήθηκαν παρουσιάσεις, αλλά και ξεναγήσεις στους χώρους εκπαίδευσης, τόσο από τον φορέα υποδοχής όσο και από τους επιλεγόμενους φορείς (εταιρίες) που συνεργάζονται με τον φορέα υποδοχής, στην εκπαίδευση των μαθητών του. Αναλύθηκαν οι παράμετροι του δυικού συστήματος, προκειμένου οι συμμετέχοντες να γνωρίσουν από κοντά την εφαρμογή του και τον ρόλο των  σχολείων ,των επιμελητηρίων και των εταιριών

Οργανώθηκαν λοιπόν και πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις  και επιμόρφωση σε  τρεις μεγάλες συνεργαζόμενες εταιρίες (TMD Friction, Federal-Mogul, Wuppermann Bildungswerk , δύο κατασκευαστικές και μια εκπαιδευτική ), με τεράστια εμπειρία στον τομέα της μαθητείας και με ανεξάρτητα εσωτερικά τμήματα εκπαίδευσης.

Οι εταιρίες TMD Friction (http://www.tmdfriction.com/ ) και Federal-Mogul (http://www.federalmogul.com/en-US/Pages/Home.aspx)  που συνέβαλλαν στην επιμόρφωση, είναι μεγάλες εταιρίες, ηγέτες στην παγκόσμια αγορά, διαθέτουν δικά τους εκπαιδευτικά κέντρα και δαπανούν τεράστια ποσά για την εκπαίδευση των εργαζομένων τους.

Η εταιρία Wuppermann Bildungswerk (http://www.wuppermann-bildungswerk.de/) είναι ένας μη-κερδοσκοπικός οργανισμός, που προωθεί εργαζομένους στην αγορά εργασίας. Προσφέρει αρχική επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση σε διάφορους τομείς της εργασίας, έτσι ώστε οι επιχειρήσεις που δεν διαθέτουν δικά τους εκπαιδευτικά κέντρα, να μπορούν να συνεργαστούν με αυτούς και να αναζητήσουν εργαζόμενους με υψηλότερα προσόντα. Οργανώνει σεμινάρια, σε συνεργασία με τις εταιρίες, για την περαιτέρω κατάρτιση των εργαζομένων, με στόχο την ανταγωνιστικότητα και την καινοτομία .

Η επαφή των καταρτιζόμενων με μια χώρα που βασίζει το εκπαιδευτικό της σύστημα στον θεσμό της μαθητείας, τους εξόπλισε με τα απαραίτητα προσόντα -για να αντιμετωπίσουν τις νέες εκπαιδευτικές προκλήσεις- και με σημαντικά εφόδια ώστε να συμβάλλουν στην αρτιότερη εφαρμογή του νέου δυικού συστήματος εκπαίδευσης και ειδικότερα σε θέματα όπως :

  • Η μετάβαση από την εκπαίδευση στην αγορά εργασίας
  • Οι μέθοδοι μάθησης στο δυικό σύστημα
  • Η Λειτουργία της Μαθητείας (Δημόσια Εκπαίδευση - Σχολείο – Εταιρία)
  • Τα πλεονεκτήματα και τα προβλήματα της δυικής εκπαίδευσης
  • Η Κατάρτιση των συμβάσεων μεταξύ της εταιρίας και των μαθητευόμενων
  • Ο ρόλος των σχολείων ,των επιμελητηρίων και των εταιριών
  • Η Εποπτεία της Μαθητείας
  • Η Αναγνώριση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης

Τα αναμενόμενα πιθανά μακροπρόθεσμα οφέλη θα είναι η καταξίωση της ΤΕΕ στην ελληνική κοινωνία, η αλλαγή νοοτροπίας των επιχειρήσεων σχετικά με τον θεσμό της μαθητείας και  η μείωση της ανεργίας των νέων.

Η 2η ροή η οποία πρόκειται να πραγματοποιηθεί το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, με φορείς υποδοχής επιμελητήρια της Γερμανίας, θα ολοκληρώσει την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στη λειτουργία του δυικού εκπαιδευτικού συστήματος στην επαγγελματική εκπαίδευση.

Θα θέλαμε τέλος, να ευχαριστήσουμε τον φορέα υποδοχής και ειδικότερα τον Bernhard Plagemann εκπαιδευτικό του Βerufskolleg Opladen http://www.bk-opladen.de/bko/Aktuelles/2016_2017/Athen/index.php  και τον Πέτρο Κερμεντζόγλου υπεύθυνο του τμήματος εκπαίδευσης της εταιρίας της TMD Friction, οι οποίοι είχαν οργανώσει άριστα -και μάλιστα αφιλοκερδώς- την φιλοξενία των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών. Η υποδοχή και η ενημέρωση σε όλους τους χώρους ήταν υποδειγματική.

 

0
0
0
s2sdefault
powered by social2s
 www.qrcode-generator.de

Επικοινωνία

Τηλέφωνο: (210) 26.39.977
Fax: (210) 26.39.976
Email: mail[@]5sek-g-athin.att.sch.gr

Get in contact

Back to top